Från Bergakungen till Borås

Jag spenderade en dag i Borås igår. Den spenderades med rätt människor och på rätt sätt.
Mitt huvud var lite tungt från kvällen innan, som hade slutat i sällskap med Musikhögskolemänniskor och en hel del vätska av typen ej alkoholfritt. Hur jag hamnade i Bergsjön med musiker? Jadu..

Fredagskvällen innehöll ett gig på Bergakungen med klassen. Vi sjöng inne i biosalongerna innan den nya Harry Potterfilmen skulle rulla igång. Och genom en tjej i min klass så hängde 4 st slagverkare från musikhögskolan med. Mycket nöje! Sen efteråt så hjälpte jag till att bära tillbaka trummorna från bergakungen och väl i korridoren på musikhögskolan så bestämdes det att vi skulle åka hem till min klasskompis och hennes sambo i Bergsjön. Och jag är ju inte den som är den! Det blev iallafall en fantastiskt trevlig kväll som slutade när jag landade i sängen 05.15.

Så det var för detta som mitt huvud var en aningen tyngre än vanligt när vi skulle bege oss mot Borås igår. Anledningen till att vi åkte till Borås var för att vi skulle se Side Show på kvällen. Men vi börjde dagen med att bada i Stadsparkens Badhus i 3 timmar. Kul!
Sen blev det middag och föreställning, som var mycket bra! Hemresan minns jag inget av eftersom jag slockande direkt i framsätet bredvid en mycket god vän och chaufför!

Så nu har jag vaknat på denna söndag och känner att idag ska det inte göras många knop. Min klass repar inför Blues Mothers just nu men pga min fot så ska jag inte vara med där. Tråkigt, men just idag kändes det ganska gött!


Jag orkar inte tänka idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0