Saknar - Längtar

Kan man sakna nått man aldrig har haft? För egentligen vet man ju inte vad det är man är utan. Men jag tror ändå att jag känner det. Saknad. Eller längtan kanske är en bättre beskrivning av mitt kännslotillstånd. Längtan efter nått som har varit så nära men ändå så långt borta. Förstår du vad jag menar?

Det är fel av mig, att skriva som jag gör. Det känns som ett övertramp på en överenskommelse. Men det är även mitt sätt att överleva. Att få ut en bråkdel av alla mina tankar, även om det inte är lätt att tyda vilka tankar som är vad. Huvudet är fullt dessa dagar.
Mycket i den här världen är fult och smutsigt. Men jag har sett nått som är så jävla vackert.
Något som skulle kunna bli det där som man omedvetet eller medvetet letar efter.

Vad är det som får oss att kliva upp på morgonen? Att orka slita oss igenom gråa dagar?
Jag tror att det är precis det. Det där som man omedvetet eller medvetet letar efter.
Det där som får oss att känna som om vi kan klara av allt som livet kastar på oss.
Det som ger livet mening.
Vad är det för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0