Barnen i ring, dansa balett?

Nu är det jul, här i vårt hus! Julen har kommit, Hopp trallalala!

Da'n före doppareda'n!
Idag vaknade jag och kände att huset var fullt av värme. Inte för att det är särskillt varmt, utan det var nog mest för att jag hörde syrran, Erik och morsan sitta nere vid köksbordet och prata. Farsan jobbar tyvärr idag men det gör inget. För när han kommer hem efter att ha kört ut post till alla små byar utanför Norsjö så är hela familjen under samma tak. Det är Jul! Jag blir som barn på nytt! Kanske för att jag ju trotts allt är "minstingen" här hemma.
Efter frukosten så bakade Jenny och Erik pepparkakor medan jag och morsan gjorde västebottenspaj. Sen gjorde jag nått som jag inte har gjort förr, jag grilljerade julskinkan!
Sjukt kul! Nu ska granen kläs och "Mer Jul" strömmar ut ur högtalarna i vardagsrummet. Morsans request!

Hoppas eran jul blir häftigt mysig!
Så på med julstämmningen!
Nu kör vi Full Snöboll rakt in i väggen!!

God Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0