Göteborg at night, allt kan fan hända!

Testa detta.
Gå in i en fullsatt kyrka under pågående bröllop, ställ dig i mitten av rummet och skrik: "Drottning Sylvia är egentligen en man!" allt vad du orkar. Då kommer du nog få ungerfär den reaktionen jag fick igår.

Kvällen började med att jag satt här hemma med en polare och bara hängde. Vi hade inga stora planer. Men när klockan närmade sig 22 så åkte vi in till stan, där vi skiljdes åt. Inte för att vi blev ovänner utan för andra skäl. Jag bestämde mig hursom att åka ut till en klasskompis som jag visste hade fest. Det slutade med gratis lagom-fylla och utgång! Nu kommer själva grejen!

Vi gick till det nya stället på avenyn, Jokeda eller vad det nu hette.
Utan att veta vad som väntade där inne så gick vi in. Housemusik spelades så jag blev pepp när jag hörde detta. Jag stegade in på dansgolvet och tappade hakan lite.

Tjejernas klädsel: Tighta klänningar och stora pärlhalsband eller kavaj.
Killarnas klädsel: Kostym eller finbyxor och skjorta. Backslick.
Min klädsel: Converse, baggyjeans, en stor vit t-shirt med Kalle Anka på och kepsen på sne.

Men jag bestämde mig direkt att skita i det och köra mitt eget race. Så jag började dansa som jag alltid gör, och fan vilken feeling jag fick!
Nu kommer liknelsen med bröllopet och drottning Sylvias påstådda könsbyte.
Breakdance mittbland "stureplans-människor" hör nog inte till vanligheterna. Men det var så jävla kul! Killarna tittade lite snett för att jag drog liiiiite för mycket uppmärksamhet från dom när det kom till deras kvinnliga sällskap.

Efter en timme ungefär så kom det fram en kille och hälsade på mig och bad mig komma till baren. Jag följde med och där presenterades jag för hans kollega. Dom frågade vem jag är och vad jag gör. Så jag presentreade mig och berättade lite om mig själv. Efter ett tag gick jag därifrån med ett telefonnummer och orden "Vill du ha jobb? Du är sjukt jävla grym!" i huvudet.

Jag har sagt det förr, säger det glatt igen.
Spontankvällar är det bästa som finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0