Två sidor som inte rymms på samma mynt, just nu.

Zooma in...  Ta en jävligt lång funderare över vad som är viktigt i livet.
Zooma ut...  Våga bara vara i nuet.

Att staka ut livet i förväg. Att veta exakt vad som händer imorgon.
Att agera efter vad hjärtat skriker. Att våga känna, våga ta steget.

Fan vad jag lindar foten för hårt. Blodet liksom stannar, har ingen väg att ta.
Fyller själen med liv. Går hem i minusgrader med ett leende som är så genuint.

Vettigt.
Spontant.

Vuxet.
Jag.


Ännu en dag har gått och jag blir inte mycket klokare. Men det är nog det som är bra.
Jag behöver inte vara klokare idag än vad jag var igår.
Jag behöver inte bevisa något för någon, jag kan bara vara och det räcker.
Just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0