Höst och julstress...

Många tankar kan röra sig samtidigt i huvudet. Då är det bästa som finns att ge sig ut och ta sig an några kilometer. Hösten (Jag kallar det fortfarande för höst, för inte fan är det vinter än) är nog den skönaste tiden på året att springa på. Vet inte varför. För alla färger som numera ligger på marken? Kallt och gött? Ja nått är det iallafall.

Julstressen börjar faktist smyga sig in. Fan för det här med julklappar. Man vill ju ge nått fantastistk till varje person men det är ju ett uppdrag för Tom Cruise, Impossible.
Vi i närmaste familjen sa för ca en vecka sen över en middag, att vi inte skulle köpa några julklappar. Fast så säger vi varje år. Visst har det blivit mindre men det blir ju aldrig så att det blir en klapplös jul.
I år är det första julen som jag inte kommer att fira med min la familia. Nej, jobb och sånt står i vägen i år. Så jag ska fira i Värmlands skogar tillsammans med min älskade och hennes familj. Det blir nog jämt ba gööööör trevligt! ;)
Iof ska vi ha en egen liten jul den 28:e när jag, systra mi och hennes man har anlänt i norr. Vi ska bila upp från Leksand i mellandagarna. Jag, Erik med nytaget körkort (förhoppningsvis) och så min smällgravida syster! Det borde filmas tror jag.

Som sagt. Julstress redan nu. Över en månad kvar. Nordstan är redan överpyntad, likaså börjar hela stan kläs in i julens glada och mysiga dräkt. Och inte minst min arbetsplats kommande veckor, Liseberg. Där snackar vi PYNT!
Men en sak är säker, det kommer inte saknas någon julstämmning i den här 24åriga kroppen detta året.

Men mer om jul och sånt senare!
Nu ska jag bara ta död på Darth Vader, sen blir det ramberget och jag.
Dagen bjuder ju även på musikalredovisning av Elins klass. Ska bli kul att titta på!

Ha en fin dag vettja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0