Trött men ler ändå..

Nu börjar det kännas att jag inte har varit ledigt på ett tag. Varvar jobb på Liseberg som cirkusdirektör med repetitioner med Teater Acta som jag ska jobba med i höst. Livet är hårt för en nyexaminerad artist.
Men jag ler ändå genom dagarna. För jag har allt som jag vill ha.
Även om jag just nu sover själv i min älskades säng så vet jag att jag snart får hålla om henne igen och prata om allt som hänt under dagen. Saknar min snos!


En annan nyhet har jag lyft mig till skyarna. Jag vill åka hem nu!
En overklig känsla som fått mig att le från öra till öra i några dagar.


Nu ska jag stoppa i mig frukosten och ge mig iväg för att repa hela dagen! Blir nog grymt!
Jag tänker mycket på er som står mig nära! Vill träffa er alla men det går inte att vara på olika platser i världen samtidigt. Vet bara att även om det är långt om man räknar antalet mil så är vi nära ändå!


"Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt
Och du berätta' att du saknar mig i natt, det gör jag med
Det är så tyst nerifrån gatan som det aldrig annars är
Det är som om natten här har sett allting och stilla sjunger med


En elegi för alla sorger den där hösten handla om
För en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in
För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0