Vakna lite

Endast tomten är vaken.
Det är en garanterad sak varje dag. Jag sitter här och alla andra sover i lägenheten.
Nån timme varje kväll är nått som jag behöver. Att bara få sitta här och vara.
Det är skönt att vara själv en stund och få andas ut den gångna dagen för att kunna andas in den kommande.

En spontan promenad uppstod idag för att bussen inte skulle komma på 20 minuter. Så istället blev det en vandring längst en snötäckt älvstrand. Kallt men skönt. Göteborgs glödlampor satt som eldflugor på alla hus och snön kändes trygg under skorna. Jag tror det kan bli en grej, en promenad genom kvällen för att vakna lite. Det var uppfriskande för tankeverksamheten. Och när man når sitt mål, dvs när man kommit innanför dörren, så mår man bra. Det är först då man känner hur kall man är i ansiktet, det börjar sticka lite i kinderna. En skön känsla kommer över mig i skrivande stund.

Snön ligger vit på taken.
Endast tomten är vaken.

Vill ta kontakt.
Kasta en kotte.


Kommentarer
Postat av: Bro'

Härligt! Det är kanonviktigt med egentid, och att hitta sina smårutiner som hjälper oss genom vardagen är snorviktigt. Good for you (:

2010-11-27 @ 13:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0